Tags

, , , , , ,

images (5)Indraznet titlu, nu e asa? Mi-am permis sa il folosesc deoarece stiu ca blogul meu este citit doar de oameni indrazneti, curajosi si dornici sa faca ceva notabil in viata lor. De aceea cred ca puteti schimba o viata!

Fiecare dorim sa facem ceva in viata care sa ne faca sa ne simtim utili, speciali si sa ne dea sentimentul de implinire (aici nu ma refer financiar). Cautam acel “ceva” pana il gasim, alteori pana ne stingem din viata si ramanem cu acel sentiment de “gol in suflet”.

In primul rand imi cer  scuze pentru acest titul incomplet, ca sa schimbi o viata este necesar sa schimbi minim 2. 🙂 De ce? Pai in primul rand trebuie sa schimbi viata ta, sa iti faci timp sa te asculti, sa te intelegi si sa iti oferi ceea ce ai nevoie (repet: nu ma refer la lucruri materiale). Apoi poti lua in calcul ajutorul pe care il poti oferi altei persoane, cum poti sa ajuti sa se schimbe o alta viata in bine.

Primul pas: ai grija de tine!

Nu exclud Spa, vacante, haine, iesiri in oras si alte lucruri care iti fac placere. Doresc insa sa vorbesc despre alt mod de a avea grija de tine, un mod care nu implica prea mult partea financiara. Acel sentiment de “gol” pe care il resimtim si atunci cand avem succes in cariera sau in viata personala, nu are intotdeauna nevoie de bani, cere sa fie hranit cu alte lucruri care sa te ajute sa te simti plin pe interior.

Pentru inceput va dau un link si va rog sa aveti rabdare sa cititi.

Din pacate nu detin un secret sau o bagheta magica, am constatat insa de-a lungul timpului ca majoritatea celor din jur au uitat sa acorde atentie lucrurilor de mai jos. Chiar si eu mai fac acest lucru din cand in cand, dar mi-am dat seama ca daca nu ma ignor pe mine, totul imi merge mai usor, zilele sunt mai frumoase si increderea in mine si cei din jur este din ce in ce mai mare. Asa ca va spun micile mele secrete:

1) Fi atent la micile momente de fericire zilnice. La fel ca in experimentul facut de Washington post si noi ne lasam prinsi de rutina si pierdem atatea momente frumoase. De cate ori observi cat de frumoasa e natura in timp ce te indrepti spre servici? De cate ori observi copii jucandu-se si razand cand vi de la servici? De cate ori observi cat de frumos e soarele pe cer, cand tu esti la birou prins de treburi? De cate ori iti permiti sa te opresti si sa te bucuri de un zambet, de o clipa, de o persoana, de lucruri marunte care iti pot lumina ziua?

2) E bine sa fi organizat si punctual, insa nu fa din asta o obsesie. Obisnuiti cu un program foarte incrarcat ajungem sa fim nevoiti sa avem totul planificat, agitatia sa fie deja considerata rutina, iar timpul sa fie impartit atat de bine incat orice intarziere ne poate afecta intreaga zi. Acest exemplu de organizare este de admirat. Nu uita insa ca in calendar sa lasi cate o fereastra de 15 minute, nu stii ce evenimente placute si neasteptate iti ofera viata si ar fi pacat sa nu ai timp de ele. Pe de alta parte, sper din tot sufletul ca zilele libere sa nu arate la fel ca cele de birou din punct de vedere al organizarii. De ce sa nu existe timp pentru relaxare, timp in care cronometrul sa nu fie prezent in fata noastra, de ce sa nu ne permitem sa zabovim mai mult in locurile unde ne face placere si sa nu fim cu ochii pe ceas continuu? Acum o saptamana am plecat la sanius, zi libera de iarna. Prietenii cu care trebuia sa mergem nu au mai venit deoarece isi faceau griji ca nu ajungem inapoi in oras la ora stabilita pentru iesirea de seara. Ce e drept nu am ajuns. Am gasit la cabana de langa partie o atmosfera de vis, vin fiert, cantece de chitara, toata lumea canta si buna dispozitie era la ea acasa. Atat de bine m-am simtit incat nu m-am ingrijorat ca nu ajung la timp in oras. A fost neprevazuta seara la cabana si as fi facut cea mai mare gresala sa o las pentru o seara obisnuita in oras. Asa ca luati-va dreptul de a va simti bine si a va aloca timp pentru asta atunci cand se iveste ocazia.

3) Am auzit o vorba care mi-a placut: “Nu stiu care e reteta sucesului, insa o stiu pe cea a insuccesului: sa multumesti pe toata lumea!” Si aici voi spune o idee pe care o puteti citi pe larg in cartea “Musai List” a lui Octavian Pantis. Daca suntem prudenti cand cineva ne cere imprumut bani, cu toate ca banii pot fi inapoiati sau ii poti face la loc daca ii pierzi, de ce nu suntem la fel de prudenti cand ni se cere sa oferim timp din timpul nostru, mai ales ca timpul nu ni-l mai poate da nimeni inapoi? Mi se pare geniala intrebarea si ideea, chiar asa este. Cat timp noi oferim timp fara sa ne gandim, ajungem sa nu mai avem timp pentru noi si cu ce ne ajuta asta?

4) Dedica-ti timp pentru ceva ce iti face placere. Citeste, scrie, mergi la film, mergi la teatru, ajuta oamenii nevoiasi, construieste un palat, alege sa faci ceva ce iti place, daca s-ar putea zilnic, dar musai de cateva ori pe saptamana. Asta o sa te faca sa te simti bine, sa simti ca ai facut ceva pentru tine. Si te rog sa nu imi spui ca iti place sa te uiti la TV sau sa stai pe calculator pe facebook. Ma indoiesc ca astea le poti numi pasiuni si la aceste placeri se rezuma viata ta. Eu de cand am descoperit placerea de a scrie si de a picta, nu imi mai ajunge timpul sa fac asta. Dar ma simt bine dupa fiecare articol scris (fie el si stangaci) si abea astept urmatoarea portita de timp ca ideile deja sunt mai multe decat timpul disponibil.

Pentru cei din Brasov care vor sa vada ce inseamna pasiunea, va recomand spectacolele de aici: http://gmgesperom.ro/. Nu ii cunosc si nici nu le fac publicitate la cerere, doar impresionata fiind de faptul ca SE POATE!

Al doile pas: fa ceva pentru cei din jur!

images11Nu stiu daca am scris la primul pas toate variantele, insa puteti completa la final de articol daca aveti si alte idei.

Dupa ce ati invatat cum sa aveti grija de voi, recomand sa alegeti sa va simtiti utili in cadrul comunitatii in care traiti. Sentimentul ca ajutam pe cineva care are nevoie, pe cineva care nu cere, pe cineva care nu are alternativa, ne face sa ne simtim noi in primul rand utili si ca am facut ceva in viata aceasta si persoanei ajutate, pe langa sansa la o noua viata ii dam si increderea ca oamenii nu sunt toti egoisti. Aici nu va cer bani, nu va spun ca trebuie sa fiti bogati ca sa faceti asta. Sunt atatea metode prin care va puteti implica in astfel de proiecte. Mai jos aveti niste link-uri utile pentru:

1) Voluntariat

2) Bazar cu lucruri gratis

3) Jucarii gratis

4) Poti dona lucrurile vechi la orice centru de plasament sau biserica, in loc sa le arunci sau sa le pastrezi o viata.

5) Caritate

6) Adoptii animale

Lista mai poate continua, atat am avut momentan la indemana. Imi cer scuze pentru cei din tara ca am pus mai multe link-uri din Brasov. Promit sa ma documentez in timp si pentru alte locatii.

Daca aveti exemple cum ati reusit sau cum doriti sa schimbati ceva in viata voastra sau a altei persoane, va rog sa scrieti la comentarii. Exemplele sunt bine venite si pot ajuta si alte persoane sa se alature voua! 🙂