Tags

, , , , , ,

alegeriM-am numarat ani de-a randul printre cei care nu mergeau la vot, nemultumita fiind intre optiunile pe care le aveam de a alege. Apoi cei care se prezentau aveau ocazia sa incline balanta. Scarba mea fata de sistemul politic, fata de minciunile auzite, de promisiunile nerespectate ma determina sa nu cred in nici o sansa la schimbare. Din aceeasi scarba am ales sa nu intru in politica, sa nu ma intereseze posturile la stat si fara a intra in acest sistem m-am descurcat binisor indiferent de cine a carmuit tara. Dar indignarea, nemultumirea privind directia in care merge tara si modul in care suntem mintiti, au ramas prezente in sufletum meu. Am evitat sa fiu parte din acest sistem, insa el este prezent in viata mea, in ceea ce ma inconjoara si vreau sa fiu respectata ca cetatean al acestei tari, indiferent de culoarea pe care o am sau nu o am.

Acum daca privesc in urma, ramane acelasi gust amar insa nu mai vreau sa decida doar o parte din cetatenii romani. La fel de nemultumita sunt de optiunile disponibile, dar asta avem tot datorita noua. Clasa politica este oglinda societatii; mutati clasa noastra politica intr-o tara dezvoltata si vedeti cum poporul ar reactiona, i-ar da jos, nu le-ar permite sa fie in fruntea lor. Mai mult, nu ar avea atatea persoane cu care sa isi faca “jocurile murdare”. Cum ar putea sa ne fure pe fata daca:

  • Nu ar fi atatea persoane in tara aceasta care fac acelasi lucru si devin parteneri ai acestor personalitati politice
  • Oamenii ar semnala cazurile in care nu sunt respectati de functionarii publici, cunosc vre-un caz de angajare prin pile ( uneori politice), iau parte sau afla de vre-un caz de coruptie, si alte situatii care contravin statului de drept, democratic si social
  • Nu am permite ca o persoana sa exercite presiuni asupra noastra privind optiunea de vot, facand abuz de pozitia sa in comunitate ( exemple: primari, preoti, profesori, etc)
  • Am reactiona ferm la proiectele legislative votate in secret, cu atat mai mult pe teme de o importanta maxima
  • La minciunile alesilor nostrii ( dovedite) le-am cere ferm demisia. Nu am permite sa fim mintiti si nerespectati
  • Ne-am informa mai atent, nu doar prin intermediul TV. Astfel nu am lasa sa fim manipulati prin media.
  • Le-am cere demisia la orice actiune corupta dovedita sau la nerespectarea promisiunilor. Chiar si celor care pe langa infractiuni au facut si fapte sociale. Principiul “o mana spala pe alta” nu ne-a ajutat in 25 de ani si nu ne va ajuta nici in urmatorii ani
  • Nu le-am da voie sa candideze daca nu prezinta un plan complet, complex, argumentat, explicat pe intelesul tuturor.
  • Nu am mai accepta sa fim angajati pe pile, ci am cauta posturi pe competente.
  • Nu am inchide ochii la actiuni care ne-ar face ulterior santajabili si usor de manipulat
  • Am avea incredere in noi si nu am mai accepta sa plecam capul in fata: primarului, functionarului, domnului director, preotului sau oricarei alte persoane. Respectul nu are nici o legatura cu umilinta sau sclavia.

Lista mai poate continua, ceea ce vreau sa subliniez este ca noi suntem cei care permitem sa fim mintiti, ignorati, nerespectati, manipulati, furati si tot noi permitem sa avem de ales “raul cel mai mic” sau “vot impotriva” in locul unei alegeri hotarate si argumentata.

Daca la inceput va povesteam ca eu eram una din persoanele care nu mergeau la vot, nemultumita fiind de variantele disponibile, situatia s-a schimbat. Tot nemultumita sunt de optiunile disponibile, de clasa politica, de conditiile din Romania, de multe aspecte, dar prefer ca alegerea sa fie si a mea. In tara aceasta traiesc, asa cum este ea si prefer ca din doua rele sa aleg si eu pe care rau il vreau. Daca tot este investit intr-o functie atat de importanta, macar sa fie investit de o majoritate covarsitoare.

Imaginati-va ca aveti o companie si de maine este obligatoriu sa aveti functia de administrator ocupata. Nu mai puteti amana. Resursele umane au ales ca participanti finali, doi domni de care personal nu sunteti foarte convins. La interviul de astazi aveti de ales intre a participa personal sau a lasa departamenul resurse umane sa decida cine va prelua postul. Ce ati alege? Eu as alege sa particip la selectia finala, chiar daca nici unul dintre candidati nu ma multumeste. S-a ajuns in aceasta situatie pentru ca tot la mine in companie exista un department resurse umane nu foarte competent, pentru ca la mine in companie cei care au participat la selectie nu au dovedit anterior calitatile lor de selectie si nu in ultimul rand pentru ca se acopera unii pe altii astfel incat aceste informatii nu au ajuns si la urechea mea. Situatia de mai sus este doar un exemplu, simplu si putin exagerat. Dar cam asa sta situatia si cu tara.

Noi suntem cei care alegem, angajam presedintele. Tot noi suntem cei care il vom plati pe el si pe toti cei din jurul sau in urmatorii 5 ani. Chiar daca face treaba buna sau nu o sa faca, noi, pe baza alegerii facute l-am angajat si o sa-l platim. Daca legislatia muncii permite o angajare pe perioada de proba, presedintele are ca si perioada de proba Campania electorala, apoi este angajat pe 5 ani. Perioada de proba a trecut, acum facem angajarea permanenta. Mai exista posibilitatea desfacerii contractului de munca pentru abateri grave pe parcurs, dar acest lucru este greu de realizat fara o “cercetare disciplinara” si fara o majoritate care sa decida acest lucru. Si daca noi nu ne prezentam la vot, ce drept avem ulterior sa le cerem demisia?

Daca vrem ca ei sa isi assume responsabilitatea functiei si a actiunilor, mai intai trebuie sa ne asumam si noi responsabilitatea alegerilor. Un procent de 80% participare la vot arata clar alegerea unui popor ( buna sau rea, este asumata de majoritate). Daca cel ales nu isi respecta alegatorii si nu da dovada de abilitatiile cu care se lauda in campanie, ii putem cere demisia doar daca am avut curajul sa si votam. Cat timp nu ne asumam aceasta raspundere, nu cred ca avem dreptul la a comenta ulterior sau la a spera la o alta clasa politica.

Hai, la vot cu voi!

