Tags

, , , ,

imagesyCum suntem in luna februarie, chiar in data de 11 februarie, bate la usa mult discutata sarbatoare americano-nationala. 🙂 Nu intentionam sa discut acest subiect, parerea mea fiind ca fiecare sarbatoreste ce si cum vrea. Spoturile publicitare pe care le-am tot auzit in ultimele zile m-au determinat sa abordez si acest subiect. M-am trezit intrebandu-ma “ce este de fapt Valentine’s Day” si pentru cine este mai importanta, pentru indragostiti, pentru comercianti sau pentru societate?

Una dintre reclamele care mi-au atras atentia suna cam asa: “Dragostea trece prin….sifonier! 🙂 Ce neglijeu ai purta de Valentine’s Day”. Alta promova serviciile unui hotel, nu o pot reproduce intocmai, dar suna cam asa: tot timpul relatia voastra este incercata de probleme, griji etc, atunci ofera-ti o zi deosebita de Valentine’s Day la Hotel X cu servicii SPA incluse, cina la lumina lumanarilor si nu mai stiu ce alte servicii (contra cost, nu cadou, stati linistiti). Eu am inceput sa rad cand am auzit si in capul meu reclama a sunat astfel: “tot timpul relatia voastra este incercata de probleme, griji etc, atunci de ce nu va despartiti?”.  Nu sunt lipsita de romantism si nici de iubire, dar nu prea inteleg cum o singura zi ar putea face dintr-o relatie minuni… Nu inteleg cum un neglijeu merita achizitionat doar de Valentine’s Day, Mos Craciun, nu stiu ce aniversare, dar musai sa fie un eveniment. Ce legatura are dragostea cu SPA, neglijeu, etc? Inteleg ca in comert te folosesti de orice ocazie ca sa vinzi, inteleg ca de ziua indragostitilor unele cupluri doresc ceva mai special, dar totusi de la asta pana la o asemenea promovare care da o culoare atat de fada unui sentiment atat de complex precum dragostea, iubirea mi se pare cale lunga. Dragostea este ceva unic si intim pentru fiecare din noi, are o semnificatie aparte pentru fiecare individ, pentru fiecare cuplu. Iubesc sa vad ca aces sentiment nobil este incurajat si sarbatorit. Mi se pare insa ca nu i se potriveste deloc aceast gen de promovare si comercializare. Reducerea sarbatorii dedicate acestui sentiment complex numit iubire la niste lucruri atat de banale ma intristeaza.

Stiu ca exista si o parte din oameni care nu sunt de acord cu importarea acestei sarbatori. Nu sunt nici de acord nici impotriva acestor opinii. Cred ca nu este rau sa oferim cat mai multe ocazii celebrarii dragostei, indragostitilor, asa ca eu votez pentru Valentine’s Day dar si pentru Dragobete si daca s-ar putea inca multe alte sarbatori de acest gen (in detrimentul celor care sarbatoresc morti, stafii, spirite etc – stiti la ce ma refer 🙂 ). Dar ce ar fi daca am face din aceste sarbatori o ocazie sa auzim povesti de dragoste frumoase, sa incurajam iubirea in orice moment al anului, sa incurajam iubirea de oameni in general, sa incurajam respectul si faptele frumoase atat intre parteneri cat si intre oameni?

Parerea mea este ca degeaba petrecem un an intreg in rutina, probleme, eventual certuri si de Valentine’s Day sau Dragobete imbracam un neglijeu, luam o cina la lumina lumanarilor, investim bani intr-o camera de hotel ca apoi sa revenim la viata de zi cu zi fara a mai face si alte eforturi pentru a ne face relatia unica si frumoasa. Vorba unui proverb “Cu o floare nu se face primavara”. Chiar daca multi indragostiti isi serbeaza iubirea in aceasta zi si simtim nevoia sa o facem si noi, o putem face intr-un fel unic, care ne reprezinta si putem repeta acest gen de a sarbatori si de Dragobete si de 27 mai sau 13 Octombrie, nu conteaza data, conteaza ce avem noi de oferit in relatia noastra. O floare, un cadou, un sarut, o cina la lumina lumanarii sau un neglijeu pot fi daruite sau purtate oricand simti nevoia sa ii amintesti persoanei iubite cat de mult ti la el/ea si cat de mult inseamna pentru tine relatia voastra.

Happy Valentine’s Day tuturor! Sau eu v-as transmite: iubiti-va mult! 🙂

Voi ce parere aveti despre sarbatorile iubirii?

